وزیر آموزش و پرورش:
معلمان مدارس غیردولتی را «کارگر» نبینیم

بهار- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بعد از سالها به این نتیجه رسیدیم که معلم مدرسه غیردولتی را کارگر نبینیم و یک معلم ببینیم و زمان ساعت کار را از ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت برسانیم گفت: یکی از چالش‌های موجود در این سازمان، نیروی انسانی است؛ معلمان در این مدارس باید از گزینش‌های استاندارد و صلاحیت‌های حرفه‌ای برخودار باشند.
بهار- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بعد از سالها به این نتیجه رسیدیم که معلم مدرسه غیردولتی را کارگر نبینیم و یک معلم ببینیم و زمان ساعت کار را از ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت برسانیم گفت: یکی از چالش‌های موجود در این سازمان، نیروی انسانی است؛ معلمان در این مدارس باید از گزینش‌های استاندارد و صلاحیت‌های حرفه‌ای برخودار باشند.

بهار- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بعد از سالها به این نتیجه رسیدیم که معلم مدرسه غیردولتی را کارگر نبینیم و یک معلم ببینیم و زمان ساعت کار را از ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت برسانیم گفت: یکی از چالش‌های موجود در این سازمان، نیروی انسانی است؛ معلمان در این مدارس باید از گزینش‌های استاندارد و صلاحیت‌های حرفه‌ای برخودار باشند.
به گزارش بهار از ایسنا، علیرضا کاظمی با حضور در سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به این که این سازمان ۲۰ هزار مدرسه و ۲.۵ میلیون دانش آموز را راهبری می کند، بیان کرد: این اقدام و فعالیتها، کار بسیار سنگین و سختی است و جای تقدیرو تشکر دارد.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این سازمان افزود: موضوعات فرهنگی، علمی و آموزشی موضوعات صنعتی نیستند که به فوریت اثر خود را نشان دهند، بلکه طی سال ها اثر خود را برجای خواهد گذاشت.
کاظمی ادامه داد: شایسته است مدارس غیردولتی در حوزه‌های کیفی مانند المپیادها، میانگین معدل و عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیز به صورت گسترده‌ای فعالیت کنند. هر چند بی شک این سازمان در این عرصه‌ها نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: توجه به تقویت حوزه پرورشی در این سازمان کاملاً مشهود است زیرا از همه ظرفیت‌ها و تشکل‌ها استفاده شده است. این سازمان در امر نماز نیز موفقیت‌های ارزشمندی را کسب کرده که بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به این که مدارس غیردولتی بار مهمی از نظام تعلیم و تربیت را به دوش می‌کشند، گفت: اینکه می‌گوییم مدارس غیردولتی به توسعه عدالت کمک می‌کند به این منظور است که این مدارس بار بزرگی را در تهران برمی‌دارد که می‌توان از این ظرفیت در مناطق محروم استفاده کرد. اگربخواهیم به ازای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموزی که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند برای هر ۲۵ دانش‌آموز یک کلاس و مدرسه بسازیم نیاز به ۱۰۰ هزار کلاس درس داریم که این مساله به بودجه و اعتبار زیادی نیاز دارد.
وی ادامه داد: این سازمان از منظر اقتصادی به اقتصاد آموزش و پرورش و در نهایت به اقتصاد کشور کمک می‌کند. کمک به اقتصاد کشور هم روشن است زیرا ۳۰۰ هزار اشتغال ایجاد کرده است و این یعنی افزایش تولید ناخالص ملی که از ارزش‌های این سازمان محسوب می شود.
به گفته کاظمی؛ مهم‌ترین دستاورد مدارس غیردولتی کمک به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور از منظر تربیتی و آموزشی است. در مجموعه مدارس غیردولتی موفقیت‌های چشمگیری داریم زیرا مدارس نمونه و تراز فراوانی در این مجموعه فعال اند که در راستای برنامه های نظام تعلیم و تربیت حرکت می کنند.
وی افزود: مدارس الگو و دانش‌آموزان نمونه‌ای که در برخی از مدارس غیردولتی با مدارس دولتی و سمپاد مقایسه می شوند. این سازمان توانسته است مدارس الگو، استاندارد و ترازی را به جامعه عرضه کند.
کاظمی با تأکید بر سیاستگذاری و ریل‌گذاری جهت استفاده‌ بهتر از این مجموعه اشاره کرد و گفت: این ریل‌گذاری در حوزه‌های قانونی، زیرساخت‌های سخت‌افزاری و در حوزه منابع انسانی است. یعنی بعد از سالها به این نتیجه رسیدیم که معلم مدرسه غیردولتی را کارگر نبینیم و یک معلم ببینیم و زمان ساعت کار را از ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عنصر برای تربیت، معلم است، افزود: معتقدم یکی از چالش‌های موجود در این سازمان، چالش نیروی انسانی در مدارس غیردولتی است معلمان در این مدارس باید از گزینش‌های استاندارد و صلاحیت‌های حرفه‌ای برخودار باشند. هر چند که سازمان مدارس غیردولتی خصوصی است اما حاکمیتی محسوب می‌شود.
وی در ادامه به دو سیاست کلان در این حوزه اشاره کرد و گفت: سیاست مربوط به توسعه کمی و کیفی مبتنی بر آمایش سرزمینی است که بسیار اهمیت دارد. توسعه باید مبتنی بر نیاز باشد. در کنار همه برنامه‌هایی که در سازمان دنبال می‌شود این سیاست هم باید دنبال شود و برای آن برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شود.
باید نگاهمان به مدارس غیردولتی حمایتی باشد نه نگاه رقابتی. مدارس غیردولتی جزئی از آموزش و پرورش نیستند بلکه همراه آموزش و پرورش هستند. بارها گفته‌ام در دل آموزش و پرورش چیزی به نام مدرسه غیردولتی و مدرسه دولتی نداریم. بلکه مدرسه آموزش و پرورش هستند. ضرورت دارد نگاه دوقطبی را از فضای تعلیم و تربیت و فضای عمومی برداریم. همه زیر یک چتر به نام تعلیم و تربیت کار می‌کنیم.
وی به بخش شوراها و مدارس از راه دور اشاره کرد و گفت: این دو بخش‌های مهم و اثرگذار آموزش و پرورش هستند. هیچ ظرفیتی در آموزش و پرورش به اندازه شوراهای آموزش و پرورش وجود ندارد. ظرفیتی که صدها آورده دارد. البته نتوانستیم آنگونه که شایسته است از شوراها استفاده کنیم. در قانون شوراها بازنگری هایی هم صورت گرفته است. معتقدیم از طریق قانون شوراها باید بسیاری از اختیارات را واگذار و تفویض کنیم تا فرآیند تصمیم‌گیری را برای تعلیم و تربیت چابک ترشود.

این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وزیر آموزش و پرورش:
معلمان مدارس غیردولتی را «کارگر» نبینیم
این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وزیر آموزش و پرورش:
معلمان مدارس غیردولتی را «کارگر» نبینیم

بهار- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بعد از سالها به این نتیجه رسیدیم که معلم مدرسه غیردولتی را کارگر نبینیم و یک معلم ببینیم و زمان ساعت کار را از ۴۴ ساعت به ۳۰ ساعت برسانیم گفت: یکی از چالش‌های موجود در این سازمان، نیروی انسانی است؛ معلمان در این مدارس باید از گزینش‌های استاندارد و صلاحیت‌های حرفه‌ای برخودار باشند.
این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *