وزیر آموزش و پرورش:
 معلم کلید اصلی تحول است که ما از آن غفلت کردیم

بهار- وزیر آموزش و پرورش، کلید اصلی تحول در آموزش را معلم دانست و با بیان اینکه امروز در دنیای نوین تعلیم و تربیت آموزشی چیزی به عنوان روش تدریس وجود ندارد چراکه از دوره روش‌ها عبور کردیم و به دوره اصول تدریس رسیده‌ایم، گفت: این جفا در حق این نسل است که آنها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند.
بهار- وزیر آموزش و پرورش، کلید اصلی تحول در آموزش را معلم دانست و با بیان اینکه امروز در دنیای نوین تعلیم و تربیت آموزشی چیزی به عنوان روش تدریس وجود ندارد چراکه از دوره روش‌ها عبور کردیم و به دوره اصول تدریس رسیده‌ایم، گفت: این جفا در حق این نسل است که آنها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند.

بهار- وزیر آموزش و پرورش، کلید اصلی تحول در آموزش را معلم دانست و با بیان اینکه امروز در دنیای نوین تعلیم و تربیت آموزشی چیزی به عنوان روش تدریس وجود ندارد چراکه از دوره روش‌ها عبور کردیم و به دوره اصول تدریس رسیده‌ایم، گفت: این جفا در حق این نسل است که آنها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند.

به گزارش بهار از ایسنا، رضامراد صحرایی درآیین افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی نیروهای مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران، اظهار کرد: روش تدریس یعنی ترک کردن دامنه خلاقیت معلمان و ما در حال حاصر از دوره روش تدریس عبور کردیم و به دوره پسا روش رسیده‌ایم.

 وی توضیح داد: دوره پسا روش به این معنی است که معلمان همه روش‌ها را می‌دانند و روش خاص خود را پیدا می‌کنند. امروز دوره اصول تدریس است. معلم باید به تمام اصول تدریس آگاه و متناسب با تفاوت فردی بگوید که با هر یک از بچه‌ها چطور برخورد شود. این هنر معلمی است.

 وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کلیدواژه «آینده»، افزود: ما همه بچه داریم. این جفا در حق این نسل است که ما آنها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند، مثل ما ببینند و مثل ما بگویند. این بچه‌ها برای آینده‌ای متفاوت از زیست بوم ما تربیت می‌شوند. بسیاری از شغل‌های ۲۰۳۰ هنوز درست نشده است. معلم آینده سرش بالاست و دورِ دور را می‌بیند؛ استعدادی در بچه‌ای که درسش خوب نیست می‌بیند، این نگاه آینده نگرانه در تربیت مبتنی بر فناوری که جزوی از این مسیر شده، نیاز کلیدی ما در مدارس است. این امر از معلمان و دبیران شروع شده و به محصلان می‌رسد.

 صحرایی گفت: اگر نقطه تحول آموزش و پرورش برنامه درسی بود، ما برنامه درسی را جدید کردیم. نظام آموزشی جدید درست کردیم و از ۱ـ۳ـ۳ـ۵ به ۳ـ ۳ـ ۶ آمدیم، نتیجه چه شد؟. عامل تحول معلم است. اگر بهترین برنامه درسی دنیا را هم داشته باشیم ولی معلم تربیت نکرده باشیم به در نمی‌خورد. اگر معلم برای ایفا نقش جدید خود آماده شده باشد برنامه درسی را راهبری می‌کند. رابطه بین مولف، معلم و محصل رابطه پویا و فرایندی است. معلم خوب در تدریس به مقتضیات دانش‌آموز توجه دارد و آنقدر توانایی دارد که به تناسب آن برنامه را تغییر دهد و در عین حال هدف برنامه درسی را دنبال کند. هدف برنامه درسی هیچ گاه در کتاب تجلی نمی‌شود بلکه کتاب، راهنمای عمل است.

این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وزیر آموزش و پرورش:
 معلم کلید اصلی تحول است که ما از آن غفلت کردیم
این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وزیر آموزش و پرورش:
 معلم کلید اصلی تحول است که ما از آن غفلت کردیم

بهار- وزیر آموزش و پرورش، کلید اصلی تحول در آموزش را معلم دانست و با بیان اینکه امروز در دنیای نوین تعلیم و تربیت آموزشی چیزی به عنوان روش تدریس وجود ندارد چراکه از دوره روش‌ها عبور کردیم و به دوره اصول تدریس رسیده‌ایم، گفت: این جفا در حق این نسل است که آنها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند.
این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *