رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد:
لزوم پیوست رسانه‌ای برای همه طرح‌های اجرایی

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: طرح‌های اجرایی دولت در سراسر کشور باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، همه توان و ظرفیت استانی برای معرفی دستاوردهای دولت باید به خدمت گرفته شود است، باید بتوانیم کارآمدی دولت را به مردم نشان دهیم.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: طرح‌های اجرایی دولت در سراسر کشور باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، همه توان و ظرفیت استانی برای معرفی دستاوردهای دولت باید به خدمت گرفته شود است، باید بتوانیم کارآمدی دولت را به مردم نشان دهیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: طرح‌های اجرایی دولت در سراسر کشور باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، همه توان و ظرفیت استانی برای معرفی دستاوردهای دولت باید به خدمت گرفته شود است، باید بتوانیم کارآمدی دولت را به مردم نشان دهیم.
به گزارش بهاراز ایرنا، سپهر خلجی در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با حضور جمعی از مدیران در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به تشریح عملکرد و برنامه‌های شورای اطلاع رسانی دولت پرداخت و اظهار داشت: ما در حوزه اطلاع‌رسانی پس از فرمایشات حضرت آقا اقداماتی چند لایه و سنگین را اجرا کردیم. از این جهت که فرمایش حضرت امام علاوه بر اینکه نگاه نگاه اینگونه است؛ دستورات فرمایشات امام علاوه بر اینکه دستور اداری است، دستور شرعی است یعنی مکلف هستیم آنچه را که آقا می‌گویند انجام دهیم زیرا وجه اداری و شرعی دارد.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: هر استانی که می‌روم و مشکلی که وجود دارد معمولا ضعف روابط عمومی استان‌ها است. بچه‌های استان‌ها همه انقلابی و خوب هستند، اما در دستگاه یک ضعف‌هایی در مدیران رسانه‌ای داریم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در حوزه روابط عمومی این است که تصوراتی که برخی از مدیران ما از روابط عمومی دارند این است که یک بنر درست بزند یعنی تشریفات؛ اما آن چیزی که از روابط عمومی می‌خواهیم طراحی و و تعریف درست رویداد و تنظیم پیوست رسانه‌ای و همه توان ظرفیت استانی را برای دستاوردهای دولت به خدمت بگیرد است، اگر با این نگاه به روابط عمومی استان‌ها نگاه شود متوجه می‌شوند استان‌ها چنین توانی را ندارد.
خلجی افزود: مهمتر از روابط عمومی‌ها، مدیران دستگاه‌ها هستند، زیرا برخی درک درست را از حوزه رسانه ندارند که مشکل‌سازتر از مشکل اول است، هر مدیری جایگاه رسانه را درک کرده، یک مدیر توانمند رسانه‌ای را برای روابط عمومی استخدام کرده است، چاره‌ای نیست باید این ضعف‌ها را برطرف یا تا حد ممکن اصلاح کنیم.
خلجی گفت: ظرفیت بسیار خوبی در استان‌ها وجود که باید از آن استفاده کرد. حجم بسیاری از طرح‌هایی که انجام می‌شود در استان‌ها است و همین‌ها باعث ایجاد امید است. ما باید بتوانیم کارآمدی دولت را در چشم مردم نشان دهیم.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در بحث آموزش اقداماتی انجام دادیم و سر فصل‌هایی را مشخص کردیم. اساسا بخش آموزش را در حوزه رسانه‌ای سامان داده‌ایم، اساتید مختلفی را در حوزه رسانه ای معرفی خواهیم کرد. افرادی که بتوانند به صورت کاربردی فعالیت کنند.
خلجی با تاکید بر ضرورت توجه به پیوست رسانه‌ ای طرح ها گفت: رئیس‌جمهوری همواره به پیوست رسانه‌ای تاکید دارد،. قبل از اینکه یک طرح یا برنامه‌ای انجام شود، یک پیوست رسانه‌ای برای آن درج شده است که تقریبا آن اتفاق با کمترین مشکل مواجه شده است.نمونه آن افزایش کپسول گاز است که یک طرح قانونی بود و باید انجام می‌شد، اما یک پیوست رسانه‌ای نداشت و نتیجه این شد که پس از دو هفته کسانی که کپسول گاز را پخش کردند به مشکل برخورد کرد و طرح با شکست مواجه شد. اگر این مسئله مرحله به مرحله پیش می‌رفت اینگونه با شکست مواجه نمیشد.وی خاطرنشان کرد: افزایش هزینه اینترنت‌ هم یک پیوست رسانه‌ای کاملا درستی نداشت تا مردم به درستی توجیه شوند که برای توسعه شبکه ارتباطات، سرمایه گذاری نشده است و این افزایش قیمت برای توسعه چنین مواردی است؛ اما اگر نگاه کنیم حجم افکار عمومی را از شب گذشته مشاهده کرده‌اید. بحث پیوست رسانه ای خیلی مهم است، حتما در جلسات که شرکت می‌کنید این امر جزء مطالبات جدی شما باشد و هر مطلبی که می‌دانید که بار افکار عمومی دارد باید بررسی شود و پیوستی داشته باشد، اساس بر این شد که هیچ آیین‌نامه‌ای بدون پیوست اجرایی نشود.
وی ادامه داد: وظیفه همه ما این است که برای اعتمادسازی در جامعه باید بسیاری از کارها را انجام دهیم که آقا این را هم تاکید کرده‌اند، بنظر می‌رسد در توان همکاران استانی وجود دارد که بتوانند اعتمادسازی کنند.
خلجی تاکید کرد: ظرفیتی که در بند چ آیین نامه که مربوط به صدا وسیما است این است که خدمات دولت را پوشش دهد دوستان باید کمک کنند. از این جهت ما باید ظرفیت استان‌ها را برای بند چ این آیین نامه برای تبیین دستاوردها استفاده کنیم. بعضی از مسائلی که در استان‌ها انجام می‌شود ظرفیت این را دارد که برای تولید مینی سریال هم اقدام کنند، هزینه‌ها باید صرف کارهای هدفمند شوند و نه جاری.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: بچه‌های جریان رسانه‌های انقلاب گله دارند که به برخی رسانه‌ها که فضای دولتی را تخریب می‌کنند از برخی از رسانه‌ها که برای جریان‌های انقلابی و ایجاد امید و دستاوردها کار می کند بیشتر توجه می‌شود -ممکن است بخشی را هم درست بگویند- در این حوزه‌ به مراقبت نیاز داریم، امیدوارم این مساله با نظارت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی صورت گیرد.
خلجی گفت: یک رسانه‌ای داریم که بیشترین حجم آگهی‌ها و مادیات را هم برخوردار بوده است، اما نمی‌شود به رسانه ای که دولت را تخریب می‌کند هزینه داد، قرار است هزینه را در اختیار رسانه‌ای قرار دهیم که در جهت امیدواری دادن به مردم کار می‌کند، رسانه باید کاری کند که امید مردم را بیشتر شود، اما آیا منطقی است که به یک رسانه‌ای پول دهید در جهت ناامیدی در مردم؟!
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: نمی‌شود پول بیت‌المال را برای دروغ گفتن در اختیار رسانه‌ها قرار داد، به دروغ می‌گویند از طلافروشان و مستاجران می‌خواهند مالیات بگیرند، به دروغ می‌گویند هزینه اینترنت ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. رقم ۳ و نیم میلیارد دلار را برای چای دبش اعلام کردند اما کل رقم ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. اما چه کسانی چنین کار را کرده‌اند؟ رسانه‌هایی که به دروغ نوشتند.
وی گفت: حداقل کار رسانه دادن امید به مردم است، اما آیا درست است که هزینه نظام را به رسانه‌ای بدهیم که دروغ به مردم تحویل می‌دهد؟ همین هزینه چای دبش رقمی است که در ذهن مردم نشست آن هم در زمانی که مدت زمان کوتاهی تا انتخابات مانده است، باید به مردم امید داد.
خلجی درباره سکوهای خارجی مانند اینستاگرام و تلگرام گفت: هنوز درباره این موضوع با دستگاه‌ها مسئول نتوانستیم به تفاهم برسیم. چون اتفاقات خوبی نیفتاده است. از طرفی معاندین جمهوری اسلامی وجود دارند و ما در حوزه تبیین در این بخش حضور نداریم‌، یکی از مسائلی است که دولت از همین بخش آسیب می‌بیند، افرادی این دولت را با زمان آقای روحانی مقایسه می‌کنند درست نیست، زیرا در آن زمان محدودیتی نبود. ما همه دستگاه‌ها را منع کردیم، اما متاسفانه دشمن کار خود را انجام می‌دهد و ما پیگیر چنین مسائلی هستیم.

این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد:
لزوم پیوست رسانه‌ای برای همه طرح‌های اجرایی
این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد:
لزوم پیوست رسانه‌ای برای همه طرح‌های اجرایی

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: طرح‌های اجرایی دولت در سراسر کشور باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد، همه توان و ظرفیت استانی برای معرفی دستاوردهای دولت باید به خدمت گرفته شود است، باید بتوانیم کارآمدی دولت را به مردم نشان دهیم.
این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید:
Facebook
Print
Email
Twitter
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *